Begin van mijn avontuur naar Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van amberinthebigworld - WaarBenJij.nu Begin van mijn avontuur naar Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van amberinthebigworld - WaarBenJij.nu

Begin van mijn avontuur naar Bangkok

Blijf op de hoogte en volg

14 Januari 2014 | Thailand, Bangkok

Na veel geregel, voorbereidingen en stress was het dan eindelijk zo ver. 28 December stapte ik in het vliegtuig om mijn avontuur naar Bangkok te laten beginnen!

11,5u vliegen zag ik best wel tegen op, en eerlijk gezegd viel het ook best wel tegen. Maar gelukkig had ik een tv'tje met een ruime keuze aan films, spelletjes, muziek etc. wat de tijd iets sneller liet gaan.

Aangekomen op het vliegveld in Bangkok stonden daar als verrassing Tom en P'Lek op mij te wachten (twee hele lieve mensen die ik heb mogen leren kennen dankzij mijn allerliefste peetoom Frans G.) Zij maakten zich toch wat zorgen dus wilden mij persoonlijk ontvangen. Met zijn drieën zijn we naar mijn appartement geregen. Ondertussen kreeg ik al zoveel indrukken van de stad; groot, enorme gebouwen, maar ook sloppenwijken, veel kokosnootbomen, heerlijk zonnetje, ontzettend druk verkeer en chaos. Ik Amber de Bont uit het kleine Baarle-Hertog ga vijf maanden in deze gigantische stad wonen? Ja, en ik heb er zin in!

Mijn appartement lijkt wel een 3-sterrenhotel. Ontzettend goed beveiligd, restaurantje, supermarkt, zwembad, fitnessruimte en zelfs een sauna (terwijl het buiten ook al een sauna is, en dit is nog maar de winter in Thailand). Mijn appartement zelf is ook prachtig. Wat me wel opviel is dat ik geen keuken heb. Wel een koelkast en wasbak, maar verder niks. Het is dan ook de gewoonte om in Thailand altijd op straat te eten, dus die gewoonte moet ik ook gaan overnemen.

De volgende dag zou ik om 9.30u opgehaald worden om in de skybar te gaan eten (hoogste toren van Bangkok). Mij goed voorbereid te hebben, wist ik dat de meeste Thaise mensen niet altijd op tijd komen waardoor ik niet versteld stond dat we pas om 11.00u vertrokken.

Met ongeveer 10 mensen zijn we gaan eten in de skybar, allemaal mensen die mij een warm welkom willen geven in Thailand. Ik heb ondertussen ook van iedereen zijn/ haar telefoonnummer gegeven en ze willen mij allemaal graag dingen in Thailand laten zien! Dat Thaise mensen echt lieve mensen zijn is dus gewoon een feit.

Oud & nieuw
Oud en nieuw hier vieren ging toch net wat anders dan ik gewend ben. Mijn (Russische) buurmeisje had gevraagd of ik met haar en haar vrienden mee oud en nieuw wilden vieren. Eerst hebben we bij haar een typische Russische salade + pizza gegeten om vervolgens naar Central World te gaan, (een gigantisch plein) voor de countdown. Hier was naar mijn verbazing niks te eten of drinken te koop. Ik ben dan ook sinds lange tijd nuchter het nieuwe jaar ingegaan.

10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2... HAPPY NEWYEAR!! Ik wilde dus iedereen gaan kussen en gelukkig nieuwjaar wensen, maar blijkbaar is dat hier niet de gewoonte. Hier staat iedereen foto's en filmpjes te maken van het vuurwerk en van zichzelf (de Thaise zijn nog meer into the selfies dan Nederlanders/ Belgen). Wanneer het vuurwerk gedaan was wilde iedereen zo snel mogelijk weg om ergens anders verder te gaan feesten. Heel veel duizenden mensen wilden dus allemaal tegelijk weg...
Daarna zijn we naar een club gegaan waar weinig buitenlandse mensen kwamen. Hier heb ik mijn mening over 'Thaise mensen zijn lieve mensen' toch een beetje moeten aanpassen, want ze willen wel heel erg graag je spullen hebben.

De dagen erna heb ik eigenlijk vooral gebruikt om aan Bangkok te wennen en mijn stageverslag te schrijven. Ook ben ik naar mijn universiteit geweest om deze te verkennen en wat dingen te regelen.

Ondertussen heb ik ook al veel leuke mensen ontmoet waar ik dingen mee onderneem (vooral eten en op stap gaan eigenlijk). Zo ben ik ook op de verjaardag van Carrina (Duitse flatgenoot) naar Lumpini Park geweest. ongelofelijk is dit. In zo een grote, drukke stad als Bangkok ligt een gigantisch park waar je geen auto's hoort, maar wel vogeltjes kunt horen fluiten, heerlijk!!

Tot nu toe vind ik Bangkok geweldig. Af en toe is de communicatie met Thaise mensen erg vervelend (hoewel Bangkok een wereldstad is spreekt hier bijna niemand Engels), maar ook lachwekkend. En ja, Bangkok is op sommige delen wat vies en stinkt soms een beetje, maar het heeft zoveel moois dat dat allemaal niet uitmaakt.

In mijn volgende verslag vertel ik wat meer over mijn reis naar Koh Tao en Koh Samui.. Twee prachtige eilandjes in het zuiden van Thailand.

Voor degene die mij willen opzoeken:
Lumpini Place
4004/ 166 Rama 4 Road
Phra Khanong Klongtoey
Bangkok 10110
Thailand

Heel veel liefs vanuit het prachtige Thailand!!

  • 14 Januari 2014 - 07:20

    Hanneke:

    Ik kijk uit naar je verhalen! Heel leuk om te lezen!

  • 14 Januari 2014 - 08:58

    Bjorn :

    Amber!! Ik ben zo FREAKN blij voor je!! Kijk aub uit en een hele dikke kuss !!

  • 14 Januari 2014 - 09:21

    Nikki :

    Ammmm.. wat een leuk verhaal! Zo weten we echt een beetje wat je daar allemaal doet en meemaakt!
    De foto's zijn ook echt mooi en leuk!
    Geniet, geniet, geniet!
    Ik wacht alweer op je volgende verhaal!
    Xxx

  • 14 Januari 2014 - 10:44

    Steffie:

    Wat een verhalen, nu al! Ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt! Leuk dat we zo kunnen lezen wat jij allemaal mee maakt! Ik ben benieuwd naar de volgende verhalen! Geniet er van lieverd! Xxxxxx

  • 14 Januari 2014 - 10:48

    Lieke:

    Oioiiii, wat leuk! Geniet ervan liefje!!

  • 16 Januari 2014 - 13:25

    Charlie:

    Super om te lezen dit Am, kleine cultuurshock, dat wel!!

    Geniet daar en ik wacht op je volgende verhalen.

    Dutch kissesssssss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Actief sinds 02 Jan. 2014
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 2983

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: