Koh Tao/ Koh Samui en de universiteit - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van amberinthebigworld - WaarBenJij.nu Koh Tao/ Koh Samui en de universiteit - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van amberinthebigworld - WaarBenJij.nu

Koh Tao/ Koh Samui en de universiteit

Blijf op de hoogte en volg

20 Februari 2014 | Thailand, Bangkok

Alweer meer dan een maand geleden dat ik een reisverslag heb geschreven en ik heb ondertussen alweer veel meegemaakt! Ik moet toch eens leren meer te schrijven...

In mijn vorige verslag had ik beloofd wat meer te vertellen over mijn reis naar Koh Tao en Koh Samui, maar dat lijkt alweer zo lang geleden! Koh Tao en Koh Samui zijn 2 eilandjes in het zuiden van Thailand. Omdat Evelien Goris (vriendin uit NL) op Koh Tao een duikcurus aan het doen is wilde ik haar graag gaan bezoeken. Na een lange reis eindelijk op Koh Tao aangekomen duurde het nog even voordat ik Evelien had gevonden (paar communicatiefoutjes). Haar eindelijk te hebben gevonden konden we bijpraten over onze reizen. Op Koh Tao heb ik eigenlijk weinig uitgevoerd. Veel aan het strand gelegen, gegeten en gedronken en gedronken en gedronken. Een groot feest dus.

Na 3 dagen op Koh Tao ging de reis door naar Koh Samui. Eigenlijk heb ik hier mijn activiteiten wat ik op Koh Tao heb gedaan voortgezet. Een week genieten op eilandjes om daarna weer naar Bangkok te gaan en ik toch echt moest gaan geloven aan schoolse activiteiten.

De eerste dag van de universiteit moesten we allemaal in ons uniform komen. Alle meisjes in zwarte rokken, witte blouse met speciale knopen en riem. Alle jongens in een lange zwarte broek, witte blouse en een stropdas. Zag er toch erg leuk uit! Tijdens deze dag werden ons allerlei regels uitgelegd zoals dat je op tijd moet komen in de lessen, tijdens examens niet mag spieken en je respect moet hebben voor de leraren. Toch fijn om hiervan op de hoogte te worden gebracht :)

De tweede dag zijn we met alle nieuwe studenten op pad gegaan. Allereerst zijn we naar de andere campus gegaan van de universiteit (nu snap ik waar al het geld van de studenten heen gaat), deze ziet er echt prachtig uit!! Daarna zijn we heerlijk gaan lunchen om vervolgens naar een markt te gaan met olifanten, leeuwen etc. Leuke dag en veel leuke, nieuwe mensen ontmoet!

De maandag erop moest ik toch echt weer gaan geloven aan de schoolbanken. De lessen zijn toch iets anders dan ik had verwacht. Het niveau ligt hier een stuk lager en de Thaise studenten/ docenten zouden er niet slecht aan doen om nog wat Engelse lessen te volgen. Daarnaast vond ik het opmerkelijk hoe Thaise studenten in de lessen zijn. Over respect gesproken, zij komen wanneer ze zelf willen... de meeste komen zo een 30 minuten/ een uur te laat, wanneer ze de les niet interessant genoeg vinden gaan ze weg, als de telefoon afgaat lopen ze de les uit om deze op te nemen (ze hebben dan nog wel het fatsoen om de les uit te lopen en niet in de klas op te nemen) en ze kletsen continue met elkaar. Maargoed, dit is natuurlijk een hele andere cultuur en zal dan wel normaal zijn en hun manier van respect tonen zijn.

Ik heb gelukkig maar 3 dagen les (maandag, dinsdag, woensdag) dus genoeg tijd om leuke dingen te doen! Ik heb dus ondertussen flink de toerist uitgehangen in Bangkok, tempels bekeken, bootje gevaren etc. In de avonden/ nachten zit ik ook niet stil... genoeg leuke plekken hier om op stap te gaan en nieuwe mensen te leren kennen.

Kortom, ik vermaak me hier enorm! Bangkok is een stad waarvan ik ontzettend ben gaan houden. Ik heb hier ondertussen ook hele goede vrienden gemaakt die nu een beetje mijn familie zijn :)

  • 20 Februari 2014 - 14:59

    Nikki :

    Am, super leuk om je verhaal weer te lezen! En volgens mij vermaak jij je daar wel ontzettend goed!
    Ook echt héél leuk dat je over minder dan een week Brechje alles kan laten zien en haar laten meedelen in jouw avontuur!
    Geniet er nog van meid! En dalijk ook met zijn tweetjes!

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Actief sinds 02 Jan. 2014
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 2994

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: