Koh Phangan/ fullmoonparty - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van amberinthebigworld - WaarBenJij.nu Koh Phangan/ fullmoonparty - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van amberinthebigworld - WaarBenJij.nu

Koh Phangan/ fullmoonparty

20 Februari 2014 | Thailand, Bangkok

Afgelopen weekend ben ik weer naar het zuiden gegaan, naar het eilandje Koh Phangan. De grootste reden waarom we hier naartoe zijn gegaan was om eens de beruchte fullmoonparty mee te maken.

Donderdagochtend heel vroeg vertrokken in Bangkok om savonds aan te komen in Koh Phangan. In Nederland ben je zo ongeveer twee uur aan het rijden als je van het zuiden naar het noorden wilt rijden... hier ben ik een dag aan het reizen geweest, met het vliegtuig, bus en boot om een stukje verder naar het zuiden te gaan.

Aangekomen bij de bungalows bleken deze er toch anders uit te zien dan de foto's. De bungalows waren kleine hokjes met gezelschap van vele mieren en kakkerlakken. Het strand was ook niet zo wit en de zee niet zo blauw als op de foto, maar dat laat ons de pret niet bederven. Er zaten nog veel meer mensen die voor dezelfde reden kwamen als wij. Schijnbaar is dit eiland tijdens het weekend van de fullmoonparty een erg druk bezocht eiland, maar op andere tijden komen er maar weinig toeristen.

De avond voor de fullmoonparty was er een jungleparty. Omdat dit wel interessant klonk zijn we hier dan ook naartoe gegaan. Met een taxi zijn we de bergen in gegaan en kwamen we op de locatie. Dit was echt prachtig. Blijkbaar was het die dag de verjaardag van Buddha, waardoor er tot 00.00u geen alcohol werd geschonken en geen muziek werd gedraaid... toch een rare manier om een verjaardag te vieren. Daarom was er een countdown tot 00.00u en kwam het feest daarna wel los.

De volgende dag waren er lichte katers aanwezig en zijn we dan ook naar een prachtig strand gegaan. Ik heb het paradijs op aarde gevonden. Hier hebben we kajakken gehuurd en zijn we naar een onbewoond eiland gevaren. Op blote voeten zijn we de bergen in gegaan en hebben we onwijs gave dingen gezien. Vervallen huizen vol met graffiti, oude boten, bidplaatsen etc. Hoewel dit eiland onbewoond leek, zag je toch duidelijk dat er mensen komen omdat er verse bloemen bij de bidplaats lag met vers eten en water.
Na het 'kajakavontuur' zijn we rustig terug gegaan naar onze bungalow om ons klaar te maken voor de fullmoonparty. Onderweg wat verf gekocht om onszelf te versieren :)

De fullmoonparty zelf was een erg leuke ervaring, ik heb het er ontzettend naar m'n zin gehad met vele leuke mensen en de lekkere cocktails, maar niet iets wat ik nog eens hoef te doen. Het was er onwijs druk, mannen/ vrouwen die in de zee hun behoeftes aan het doen waren, vele vervelende, dronken jongetjes etc.

Al bij al was het weer een heerlijk weekend op een prachtig eiland in Thailand!

Overmorgen komt eindelijk m'n zusje langs, ik kan niet wachten om haar weer te knuffelen en haar Bangkok te laten zien!!

• 20 Februari 2014 - 17:25

Hanneke:

Je hebt weer een geweldig verhaal verteld! Ik zie het voor mij, krijg toch een beetje kippenvel van die lieve huisdieren! Brrrrrrr.
    Verheug me op je volgende verhaal! Have fun met Brechje! You both take care!

• 20 Februari 2014 - 18:31

Es:

Klinkt allemaal super!! Have fun met tante B...kus

• 07 Maart 2014 - 12:39

Lieke:

Hahahaha, mooi verhaal dit!! Feest der herkenning ook.