Brechje in Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van amberinthebigworld - WaarBenJij.nu Brechje in Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van amberinthebigworld - WaarBenJij.nu

Brechje in Thailand

Blijf op de hoogte en volg

07 Maart 2014 | Thailand, Bangkok

22 februari kon ik eindelijk mijn lieve zusje Brechje van het vliegveld ophalen! Ze had een beetje last van een jetlag, dus de eerste dag hebben we een chill dagje gehad. Beetje shoppen, eten en ik heb Brechje kennis laten maken met een traditionele Thaise massage. Af en toe een beetje pijnlijk, maar wel erg fijn!

De volgende dag zijn we vroeg opgestaan, want ik had een fietstocht geregeld door de jungle van Bangkok. Eerste stuk moesten we door de drukke stad fietsen. Vervolgens zijn we met een bootje de rivier overgestoken om ineens geen verkeer meer te horen, maar zingende vogeltjes. Deze tocht was echt magisch mooi. Over hele smalle padjes boven rivieren zijn we de jungle doorgefietst. Daar heeft Brechje ook haar eerste tempel gezien en hebben we een 'floating market' bezocht. 's Middags hebben we aan het zwembad gelegen en 's avond heb ik Brechje Kao San Road laten zien. Hier hebben we lekker gegeten en cocktails gedronken.

Maandagmiddag hebben Brechje en ik een poging gedaan om bij de Grand Palace te komen, blijkbaar moet je voor 15.00u een kaartje kopen, wij kwamen helaas om 15.05u aan. Om Brechje dan toch nog een ervaring te geven zijn we met de tuktuk naar huis gegaan.

Dinsdag is Brechje heel de dag met vriendinnen van mij op stap geweest, omdat ik helaas ook gewoon naar school moet. Maar omdat mijn weekend al op woensdag begint, zijn wij woensdagavond door Tom opgehaald om naar het zuiden te rijden. Hier hebben we een heerlijke dag aan het strand doorgebracht, tempels gezien, naar een prachtige waterval gegaan en over de dam van Surrathani gevaren. Dit is een prachtig, groot 'meer' wat een aantal jaar geleden nog 4 dorpen waren.. Deze hebben ze helemaal onderwater gelegd om een dam te maken. Ook hebben we veel vrienden en familie van Tom ontmoet en natuurlijk veel nieuwe Thaise gerechten/ fruitsoorten geprobeerd.

Zondag zijn we weer terug naar Bangkok geregen, omdat ik maandag weer naar school moest. Helaas is Brechje ziek geworden en heeft ze drie dagen op bed/ aan het zwembad gelegen.

De laatste dag zijn we met P'Lek (hele lieve Thaise vrouw die ons ook al eens in NL heeft opgezocht) gaan lunchen, naar Sea World geweest en was het om 19.00u weer tijd om naar het vliegveld te gaan en afscheid te nemen van m'n lieve, kleine zusje.

Ik heb onwijs genoten van de twee weken dat Brechje hier was. Het afscheid viel dan ook weer een beetje zwaar, maar over vier maanden zien we elkaar weer!

Nu moet ik toch echt eens gaan leren, want maandag beginnen de 'midterms'. Ja, ik ga hier ook nog naar school en moet toch een beetje studeren.

Dikke knuffel voor allen die dit lezen!

  • 07 Maart 2014 - 08:12

    Hanneke:

    Wat een leuk verhaal! Je zus die land nu binnen een uur en dan zullen we ook haar verhalen horen!
    Fijn dat jullie het zo goed hebben gehad!
    Love you!
    I Carry you in my heart!
    Mama!

  • 07 Maart 2014 - 09:48

    Sophie:

    He lieverd!

    Leuk om te lezen! Balen dat Brech 3 dagen ziek is geweest, maar verder klinkt het top :). Afscheid is altijd stom.. Maar de tijd vliegt, dus geniet er maar zoveel mogelijk van (maar dat komt helemaal goed als ik je verhalen zo lees ;)).

    Dikke zoen!

  • 07 Maart 2014 - 12:34

    Lieke:

    LeukLeuk lieveekeee!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Actief sinds 02 Jan. 2014
Verslag gelezen: 1038
Totaal aantal bezoekers 2990

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: